Vi som undervisar

Naomi Grosin

Lärare

Naomi började utöva yoga 1995 och har undervisat sedan 2000. Några år senare, 2005, öppnade hon Inbalance på Södermalm. Många resor till Indien och andra delar av världen har det blivit av med åren för att studera för utvalda lärare, b. la. Sri K Patthabi Jois, Sharat Rangaswami, Richard Freeman, Maty Ezraty, Rolf Naujokat, Ron Ried, John Scott, Sara Powers, och Paul Grilley…

Christina Lantto

Lärare

Christina började utöva Ashtanga yoga 2001. 2009 började hon som lärling hos Naomi Grosin och Jonas Rådahl och kort därefter började hon undervisa på Inbalance. 1992-1995 utbildade hon sig till idrott-och hälsalärare på GIH (Gymnastik-och idrottshögskolan) och undervisar i ämnet på Södra Latins gymnasium.

Eva Ericsson

Lärare

Eva har en internationell bakgrund och tillbringade stora delar av 80-talet i andra länder. Hennes bas att arbeta med rörelse skapade hon genom dansen. Hon studerade dans i USA och tog yoga och meditationsklasser som ett komplement till dansen. Genom åren har hon haft glädjen att möta och praktisera för…

Leyla Belle Drake

Lärare

Leyla började praktisera Ashtanga yoga 2001 och har arbetat som yogalärare sedan 2008. Hon är Yoga är Alliance-certifierad Ashtanga yogalärare och även certifierad Hatha yogalärare inom Sukhashanti-grenen.

Alexandra Frank

Lärare

Alexandra har undervisat dansklasser och olika former av gruppträning sedan 1996. Hon kom i kontakt med yogan för första gången 2000 och gick kort därefter flera lärarutbildningar i Vinyasa yoga och Gravidyoga. I mötet med ashtanga yogan, några år senare…

Marie Svanberg

Lärare

Marie har utövat yoga sedan 2004 och är certifierad barn- och ungdomsyogalärare genom Kids Yoga Foundation Sverige. Hon har gått sin grundläggande yogalärarutbildning för undervisning i Hatha, Ashtanga och Yin med Jonas Rådahl som huvudlärare.

Anna Holter

Lärare

Anna Holter arbetar sedan 1997 som professionell dansare och koreograf på scener runt om i världen, så även i Sverige. Hon utbildade sig i München och Berlin där hon också för första gången kom i kontakt med Hathayogan 1998. När Jivamukti sedan öppnade ett nytt yogacenter i München 2002, fortsatte Anna sin yogapraktik inom…

Annika Rehbäck

Lärare

Annika började sin yogapraktik här hos Naomi på Inbalance år 2005 och har sedan dess varit en ivrig utövare. Annika slutförde sedan sin TT hos Yogamazé 2014, en utbildning som innehas och utformas av den respekterade lärare Noah Maze och hans förlängda arm Sara Bohairy…

Kinga Pamelia

Lärare

2003 mötte Kinga Ashtanga yogan för första gången. Den ledde henne sedan vidare till Maria Boox som på ett fantastiskt inspirerande sätt har delat med sig av sin kärlek till yogan. Senare tog sig Lisa Lalér an Kinga som elev och det var tack vare Lisa och Bill Brundells fina uppmuntran och hjälp som Kinga så småningom hittade vägen till Indien…

Elinor Linde Klingström

Lärare

Elinor började yoga 2011 och har under åren fördjupat sig allt mer i Ashtanga yoga. Hon genomförde Naomis första Yogalärarutbildning här hos oss på Inbalance 2015 och undervisar sedan dess på studion i Ashtanga, Vinyasa Flow och Yin yoga.

Carina Schütt

Lärare

Carina har en bakgrund med akademiska studier inom beteendevetenskap. Sedan hennes första möte med yoga år 2000 har hon studerat och fördjupat sina kunskaper både i Sverige och utomlands. Carina jobbar även som pilatestränare och besitter gedigna anatomiska kunskaper som hon applicerar i sin undervisning. ”Breathe and connect..”

Mini Macklin

Lärare

Mini började utöva Ashtanga yoga 2006 och har undervisat sedan 2016. Hon gick sin utbildning i Ashtanga & Vinyasa flow på Inbalance Yoga med Naomi och Eva i spetsen. Linjering och teknik varvat med ett flöde är vanligt på Minis klasser.

AnnBritt Falkbäck

Lärare

AnnBritt började yoga 2004 och ägnade sig då främst åt Power yoga. Ett par år senare hittade hon till Naomi på Inbalance och Ashtanga yogan. I takt med ett ökat intresse för Ashtanga yogan deltog hon under de följande åren på ett antal workshops. Hon gick Naomis yogalärarutbildning på Inbalance 2015 och 2017 var hon med på David Swensons teatcher training i Stockholm.

Rikard Skogberg

Lärare

Rikard började 2009 med Ashtanga yoga och gjorde sedan sin första lärarutbildning. Han sökte sig sedan vidare och fann Anusarayogan. Rikard lägger fokus på att hitta en balans mellan det fysiska och andliga, både i klassen men också ut i vardagen ”off the mat”. Han gillar att undervisa en dynamisk klass med flow och samtidigt fokus på linjering och att integrera en medvetenhet på energi, intuition och kreativitet.

Madeleine Stjernswärd Asker

Lärare

Madeleine har en bakgrund inom dans och rörelse. Hon har 24 års erfarenhet som yogalärare. Hon är utbildad i många olika yogastilar som Ashtanga Yoga, Rocket Vinyasa yoga, Ishta/Hatha, Kundalini Yoga m fl. Madde håller Rocket yoga hos oss som bygger på Ashtangas tre första serier och är en dynamisk yogaform med mycket armbalanser och inversioner.

Emma Gustafsson

Lärare

Emma har yogat sedan 2011. Hon gick sin första yogalärarutbildning år 2015 i Ashtanga & Vinayasa flow på Inbalance och har sedan dess undervisat i ashtangayoga på studion. För Emma handlar yogan om att lära känna och lyssna på sin kropp. Teknik och linjering är något hon fokuserar mycket på då yoga är något du ska kunna praktisera livet ut, även fast både yogan och livet ständigt förändras.

Åsa Petrén

Lärare

Åsa kom i kontakt med Ashtanga yogan för 10 år sedan och det blev en omedelbar förälskelse. Hon genomgick sedan sin lärararutbildning i Ashtanga och Vinyasa Flow under Naomi på Inbalance 2017, undervisar sedan dess i Ashtanga för nybörjare på studion. Åsa har också genomgått en fördjupningskurs inom Yin yoga.

Mara Lee Gerdén

Lärare

Mara Lee kom i kontakt med yoga under en längre vistelse i Berkeley, Kalifornien, där hon hade Naushon Kabat-Zinn (power yoga) som lärare och inspirationskälla. År 2014 började hon utöva Ashtanga Yoga för Naomi Grosin i Stockholm, och fullföljde sedan Teacher Training i Ashtanga och Vinyasa Flow på Inbalance. I Maras egen praktik såväl som på hennes klasser är koncentration och acceptans självklara utgångspunkter.